2019-05-08 07:00Pressmeddelande

Pressinbjudan: Biblioteksdagarna i Helsingborg 16-17 maj

Bibliotekens ledande branschdagar Biblioteksdagarna genomförs för 17:e året. I år samlas över 500 biblioteksverksamma i Helsingborg för två dagars föreläsningar, samtal och erfarenhetsutbyte.

Bland årets talare finns Nicklas Lundblad, Ulrika Ahlqvist, Gerald Leitner, Sandy Hirsh och författaren Sami Said. Årets tema är kompetens och hur biblioteken fortsatt kan vara en kraft för förändring för individer och samhället.

Biblioteksdagarna arrangeras i samarbete med Helsingborgs stad och Region Skåne.

Följ uppdateringar på Biblioteksdagarna på Facebook eller twitterflödet #bibldag19.

Hela programmet kan läsas på föreningens webbplats

Datum: 16-17 maj, 2019

Plats: Helsingborgs konserthus
Roskildegatan 1, Helsingborg