2008-05-16 14:13Pressmeddelande

Mölndals bokbuss – vinnare vid nordisk festival!

Vid den nordiska bokbussfestivalen i Luleå utsågs idag Mölndals bokbuss till festivalens vinnare. Deltagare och allmänhet har under festivalen fått rösta på den bokbuss de tyckte bäst om och Mölndal vann festivalens ”Best in Show”-tävling.

Foto för fri publicering finns på:

På bilden: Från vänster Anders Sjöbohm, Arne Alm, Lotta Almqvist och Ingemar Idegård.

Foto Peter Axelsson

För mer information om Mölndals bokbuss kontakta Lotta Almqvist 0704-67 75 06.

Den nordiska bokbussfestivalen har arrangerats samtidigt som Svensk Biblioteksförenings Biblioteksdagar 2008 och har lockat 600 deltagare och 14 bokbussar från hela norden.

Mölndals nya bokbuss levererades för ett år sedan och är tillverkad av Kiitokori OY i Finland.